reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Veronika Kršňáková

Veronika Kršňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa poznať všetko o bytostiach zvaných kone. Pod "všetko" sa skrýva to, čo je pre nás ľudí poznateľné a mne osobne cez moje vedomie práve prístupné a pochopiteľné.Som vedome podivný prípad, pretože, to čo väčšina považuje za normálne vo vzťahu k týmto zvieratám, je pre mňa priam nežiadúce, mnohokrát až trestuhodné. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Kone a veda? alebo od horsemanshipu k vede

Veronika Kršňáková

Kone a veda? alebo od horsemanshipu k vede

Nikdy som sa nezaujímala o vedu. Dokonca vo mne toto slovo evokovalo čosi neosobné, sterilné, odtrhnuté od citov, pocitov,  každodenného života. Ani nie veda ako taká, ale jej metódy. Ako sa hovorí, odriekaného chleba najväčší kus. Nikdy by som nebola uverila tomu, že práve vedecký- t.j. i objektívny- prístup k otázkam výchovy koní ma zasiahne najviac, či potvrdí práve moje rokmi pociťované názory. Boli to však názory vychádzajúce len z môjho vnútra, čiže vôbec nie objektívne a okolím potláčané dostatočne hlboko. Nikým nepotvrdené, sformulované precitlivenou dievčenskou dušou. Tak by som bola zaradená, keby som ich prezentovala v tej dobe. Neprezentovala som ich a len som sa nechala poúčať staršími a skúsenejšími, či vo svojom obore priam preslávenými. V tomto mojom nasledujúcom príspevku však nebudem prezentovať moje názory. Budem prezentovať názory vedy a tie občas doplním tými mojimi, možno trošku emočnými.:)

  • 23. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Roundpenning revisited

Veronika Kršňáková

Roundpenning revisited

Môj posledný príspevok, anti kruhovkový, by som rada teraz osvetlila. Osvetlila vo svetle etológie. Bude to trošku opakovanie a budem sa snažiť, aby nebolo príliš citovo zafarbené.Začnem tým, na akom vysvetlení pre publikum je tento spôsob postavený a ako ho vysvetľujú ľudia od fachu.

  • 14. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Prvá známa technika a o čo v nej ide?

Veronika Kršňáková

Prvá známa technika a o čo v nej ide?

Ako nadviazat s konom priatelstvo? Ako ho nechat dospiet k zaveru, ze ludom moze doverovat? Na to su rozne a velakrat protichodne nazory. Na prvy pohlad vyzeraju velmi vlemi vabne a hlavne, ked je vysvetlenie podane za pomoci na city hrajucich slovnych zafarbeni, za pouzivania mnohych emocii. Nezainteresovany- tym mam na mysli clovek, ktory sice s konmi moze byt i niekolko rokov, ale nerozumie ich spravaniu- je dojaty az k slzam a nadchnuty tym, ako jeden clovek moze za kratku chvilu ziskat doveru kona. Je to vsak skutocne mozne? Aj keď, každý vidíme, to čo chceme alebo čo nám vyhovuje. Pravdupovediac, mne vôbec nevyhovuje to, čo vidím.

  • 12. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu